Over mij


    Waarvoor kun je bij mij terecht?

    – het schrijven van reportages of interviews voor je magazine, krant, weekblad, folder of website (en het bedenken van verrassende onderwerpen en invalshoeken)
    – het redigeren en herschrijven van teksten
    – het vertalen van wetenschappelijke onderwerpen naar een breed publiek (tekst en video)
    – het schrijven van scripts voor video’s (in samenwerking met een productie bedrijf kan ik een hele video voor je organisatie leveren)
    – bureauredactie van tv programma’s
    – bureauredactie of regie voor documentaires

    Wat maak ik? Een greep uit mijn portfolio

    Verhalen (tekst en video) die raken aan maatschappij, politiek, onderwijs en wetenschap. Voor verschillende magazines schrijf ik interviews en reportages. Zo bezoek ik voor PrimaOnderwijs scholen waar ik leerkrachten en leerlingen spreek over onderwerpen zoals duurzaamheid in de klas of lesgeven via de webcam. Voor Wageningen University & Research schrijf ik persberichten, webteksten en folderteksten over onderwerpen zoals groen en gezondheid of de circulaire landbouw. Voor IMW maakte ik (in samenwerking met Plugr.tv) films over de verschillende vormen van kindermishandeling.

    Trainers van het IMW gebruiken deze films tijdens hun weerbaarheidstrainingen voor leerlingen uit groep 7 en 8. Daarnaast werkte ik zo’n 5 jaar voor de regionale televisiezender Brabant10: als bureau redacteur en verslaggever.

    De uitdaging?

    Als tekstschrijver en video maker kom ik op plekken waar ik anders nooit zou komen: thee drinken met een dorpshoofd in Afghanistan, kruipen door grotten in België of een interview houden met een raadslid op een struisvogelfarm… En ik hoor verhalen die ik anders nooit zou horen: de ervaringen van een apache helikopterpilote op missie in Afghanistan of de drijfveren van een verhalenverteller… Ik vind het een uitdaging om verrassende invalshoeken te bedenken, interviewkandidaten of opnamelocaties te regelen en (soms ingewikkelde) onderwerpen te vertalen naar lekker leesbare teksten voor een breed publiek.

    Hoe ben ik in de media terechtgekomen?

    Het was een lerares Nederlands die mij attendeerde op de opleiding Journalistiek. Zij vond mijn opstellen sterk en zag dat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel had. Ze had gelijk: de journalistiek past bij mij. Elke dag is anders en met een verhaal (tekst of video) kan ik inspireren, informeren of ontroeren.